سرخط خبرها

هفته آینده از بحران کمبود معلم در خراسان رضوی گذر خواهیم کرد (۸ مهرماه ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۶۴۱۰
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
هفته آینده از بحران کمبود معلم در خراسان رضوی گذر خواهیم کرد (۸ مهرماه ۱۴۰۲)
سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: طبق گفته‌های وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش با اعلام قبولی معلمان تازه استخدامی در استان طی هفته آینده از بحران کمبود معلم در این استان گذر خواهیم کرد.

صفدر سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: در حال حاضر هزار و ۴۷۰ نفر از سهمیه استخدامی معلمان این استان در آزمون استخدامی جذب نشدند.

وی بیان کرد: این مشکل به دلیل نوع پردازش و کد رشته محل‌هایی که در اولویت یک و دو داوطلبان انتخاب شده بود پیش آمد که بر این اساس در کل کشور حدود ۴۰ درصد ظرفیت جذب خالی مانده است و این میزان در خراسان رضوی ۳۸ درصداست.

معاون آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در هفته اخیر به جد پیگیر حل مشکل بوده‌ایم، افزود: در نهایت جدول نهایی به وزارتخانه و سازمان سنجش اعلام شده تا کد رشته محلهای جدید مورد نیاز تعریف و این کمبود برطرف شود که امیدواریم با قول داده شده در هفته آینده این امر به قطعیت برسد.

وی با بیان اینکه در پی بروز این چالش بیشترین مشکل کمبود معلم در حال حاضر برای مشهد و چند شهر استان برقرار است، افزود: با اعلام این سهیمه که اغلب در شهر مشهد است ، کمبود معلم در مدارس این شهر از حالت بحرانی خارج می شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر کمبود هزار و ۴۷۰ معلم استان توسط معلمان ،مدیران و معاونان آنها که به صورت دو شیفت فعالیت می‌کنند پوشش نسبی داده می شود.

سلطانی در خصوص وضعیت فعالیت معلمان خرید خدمات و حق التدریس در استان نیز طی سال تحصیلی جاری اظهار کرد:برای امسال ازتمام ظرفیت نیروهای خرید خدمات که سال گذشته آنها را داشتیم و در حدود ۶ هزار نفر هستند،  بهره بردیم و آنها را بکارگیری کردیم.

وی افزود: همچنین در بخش حق التدریس هم با تمام ظرفیت پیش می رویم که طبق مجوز صادره معلمان حق التدریس شامل بازنشستگان و شاغلان قابلیت ۲۴ ساعت تدریس دارند که درمقایسه با پارسال که ۱۴ ساعت بوده، افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->